Category: Bez kategorii (Page 1 of 2)

Missa 966 w Bydgoszczy

Zapraszamy na bydgoskie prawykonanie Missa in honorem Sancti Adalberti. Koncert odbędzie się 26 listopada 2016 roku o godzinie 19:15 w monumentalnej Bazylice Św. Wincentego à Paulo, w Alejach Ossolińskich 2, w Bydgoszczy.

Zachęcamy do rejestracji, dzięki której otrzymają Państwo wszystkie najważniejsze informacje prosto do skrzynki mailowej.

Zapraszamy też do pobierania instrukcji wykonawczej partii wiernych i zapoznania się z jej treścią.

Bydgoskie prawykonanie jest współfinansowane przez Miasto Bydgoszcz.

SIW_aktualna_wersja2008.cdr

 

 

 

 

Partnerem wykonania jest Miejskie Centrum Kultury w Bydgoszczy a patronami medialnymi: Polskie Centrum Informacji Muzycznej, Polskie Radio Pomorza i Kujaw oraz Cameral Music.

logo_mck-2 logopik-kolorlogopolmic2009dlogo-cameralmusic

Zbigniew Wilk

beznazwywolf

Absolwent Wojskowego Liceum Muzycznego w Gdańsku w klasie prof. Zenona Gilety.

Laureat wielu znaczących konkursów indywidualnych i kameralnych: Gdańsk, Świeradów Zdrój – 1993 r. Częstochowa, Wrocław, Jastrzębie Zdrój – 1994 r.

Współpracuje z wieloma orkiestrami symfonicznymi, operowymi,rozrywkowymi jak i dętymi w całym kraju. Członek takich zespołów jak:

  • Zespół Instrumentów Dętych Blaszanych Zamku Kórnickiego Castle Brass
  • Dizzy Boyz Brass Band
  • Tzigunz Fanfara Awantura
  • Elektropoetry Ensable
  • Landowski Brass Band

Damian Kurek

image1

Naukę gry na trąbce rozpoczął w wieku ośmiu lat w Państwowej Szkole Muzycznej I stopnia im. Fryderyka Chopina w Opolu pod kierunkiem Piotra Waloszczyka.
Ukończył studia z wyróżnieniem w klasie trąbki profesora Romana Grynia, oraz w klasie trąbki naturalnej profesora Johanna Plietzscha  w Akademii Muzycznej im. Ignacego Jana Paderewskiego w Poznaniu. Studiował również w klasie trąbki  profesora  Gabriele Cassone w Konserwatorium w Nowarze (Włochy).
Brał udział w kursach prowadzonych przez takich profesorów jak: Wolfgang Bauer, Konradin Grot, Gabor Boldoczki, Marcus Wursch.
Laureat wielu konkursów ogólnopolskich i międzynarodowych m.in. w Brnie, Katowicach, Tarnopolu, Dąbrowie Górniczej i Kaliszu.
Współpracuje z orkiestrami oraz zespołami w kraju i za granicą. m.in. Barock Trompeten Ansamble Berlin, Concertogrosso Berlin,  kwintet dęty blaszany Castle Brass.
Od 2014 roku wykładowca  w Akademii Muzycznej im. I.J. Paderewskiego w Poznaniu, natomiast od 2016 roku trębacz solista Filharmonii Poznańskiej im. Tadeusza Szeligowskiego.

Jakub Domański

Jest71-pop absolwentem Akademii Muzycznej w Poznaniu w klasie trąbki prof. Romana Grynia  oraz trąbki naturalnej w klasie Johanna Plietscha.

Na co dzień współpracuje z orkiestrami Filharmonii Poznańskiej, Teatru Wielkiego w Poznaniu, Filharmonii Gorzowskiej, Orkiestrą Collegium F oraz Orkiestrą Kameralną l’autunno.

Udziela się również w projektach muzyki rozrywkowej i jazzowej: Jan Konop Big-Band, Leszek Kułakowski Jazz Orchestra, Orkiestra Jacka Piskorza, De Mono, Gentleman Symphonical, Jackson Symfonicznie, Dire Straits Symfonicznie oraz Dizzy Boyz Brass Band, który założył.

Występował na scenach w kraju i za granicą: Motreux Jazz Festival, Transatlantyk, Komeda Festival w Słupsku, Bydgoszcz Big Band Festiwal, Międzynarodowym Festiwalu Big Bandów w Ceska Kamenice, Poznański Festiwal Nauki i Sztuki, Komeda – Pamięć – Inspiracje, Kaliningrad Jazz Festival, Festiwal w Opolu, Lato z Radiem.

Piotr Kowalski

Pierwsz2015_01_10_waltorniaportret_0069y waltornista Filharmoni Poznańskiej im. T. Szeligowskiego. Były waltornista Polskiej Orkiestry Sinfonia Iuventus w Warszawie.

Absolwent Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie (klasa rogu- A. Szebesczyk).

Jako pierwszy waltornista czterokrotnie uczestniczył w międzynarodowym projekcie I Culture Orchestra. W jego ramach brał udział w warsztatach orkiestrowych, oraz sekcyjnych prowadzonych m. in. przez Jeffa Bryant'a (London Symphony Orchestra, Royal College of Music London).

Wielokrotny finalista krajowych i międzynarodowych konkursów, zarówno jako solista, jak i kameralista m.in. 1 nagroda w Ogólnopolskim Konkursie Waltornistów w Łodzi (2012), oraz 2 nagroda w Międzynarodowym Konkursie Kwintetów Klasycznych im. H. Tomasiego w Marsylii (2015).

Członek kwatetu waltorniowego Hornet Quartet. Współpracuje z wieloma orkiestrami w Polsce m.in. Filharmonia Narodowa w Warszawie, Sinfonia Varsovia, AUKSO- orkiestra kameralna, Polska Filharmonia Kameralna- Sopot, Filharmonia Gorzowska.

 

Galeria zdjęć z prawykonania w Poznaniu

fot. Modelina – Magdalena Kasperczak


Co możesz przynieść?

Imitacja wiatru, deszczu, recytacja, powtarzanie melodii czy stałego dźwięku nie wymagają jakichkolwiek rekwizytów.

Są jednak momenty, w których, w czasie prawykonania powinny się odezwać małe instrumenty perkusyjne – janczary i clavesy.

pobrane

Janczary

 

 

 

 

pobrane-1

Clavesy

Dla części słuchaczy-wykonawców przygotowaliśmy powyższe instrumentarium, trudno jednak o zakupienie instrumentów dla każdej osoby.

Dlatego prosimy – jeśli masz w domu podobny instrument (różnego rodzaju janczary, lub brzmiące drewienka przypominające clavesy), zabierz go ze sobą!

Dzięki temu wykonanie dzieła stanie się jeszcze bardziej efektowne.

Dyrygenci – partia wiernych

Sławomira Raczyńska

Hanna Pietraszko – Berlin

Marta Ronek – Koślińska

Magdalena Filipska

Instrumentaliści

Damian Kurek – trąbka

Jakub Domański – trąbka

Piotr Kowalski – waltornia

Piotr Banyś – puzon

Zbigniew Wilk – tuba

Grzegorz Siek – kotły

Beata Słomian – dzwony rurowe

FAQ – najczęstsze pytania

Co muszę zrobić żeby wziąć udział w wykonaniu?

Najważniejsze – przyjść punktualnie na miejsce koncertu. To właściwie wystarczy. Warto jednak zarejestrować się wcześniej tutaj, by otrzymywać na bieżąco wszelkie informacje i… nie zapomnieć o koncercie!

Czy muszę czytać nuty lub mieć wykształcenie muzyczne by wziąć udział w prawykonaniu?

Nie. Partia wiernych nie wymaga znajomości nut, ani jakiegokolwiek doświadczenia muzycznego.

Czy muszę uczestniczyć w dodatkowych próbach przed koncertem?

Nie. Przed koncertem wspólnie przećwiczymy wszystkie elementy partii wiernych. Bezpośrednio po tej krótkiej próbie rozpocznie się koncert.

Ile czasu zajmie mi nauczenie się utworu?

Niewiele. Wystarczy zapoznać się z instrukcją wykonawczą i tak przygotowanym przyjść do kościoła. Tam przez ok. 25 minut wyćwiczymy wspólnie całą partię wiernych.

Czy muszę przynieść coś ze sobą na koncert?

Byłoby wspaniale! Mimo, iż będziemy dysponować pewną pulą instrumentów, zachęcamy do zabrania ze sobą małych dzwoneczków (janczarów) oraz dwóch brzmiących patyczków (idealne byłyby tzw. clavesy).

Ile czasu będzie trwał utwór?

Około 45-50 minut.

Czy powinienem zgłosić się gdzieś przed koncertem?

Nie. Wystarczy przyjść do kościoła i zająć miejsce. Zajmiemy się całą resztą.

Jak powinienem ubrać się na koncert?

Wedle uznania. Publiczność pozostaje publicznością i nawet jako współwykonawca ma ten przywilej, że nie musi ubierać smokingu czy koncertowej sukni!

Gdzie powinienem usiąść?

Obojętnie. Z każdego miejsca będzie można brać czynny udział w prawykonaniu. Na potrzeby osób siedzących lub stojących w bocznych nawach zaangażowaliśmy nawet dodatkowych dyrygentów!

Czy osoby, które się nie zarejestrowały na missa966.pl a przyjdą ze mną na koncert mogą też zostać wykonawcami?

Oczywiście! Zachęcamy do zaproszenia rodziny, przyjaciół, znajomych, kolegów i koleżanek z pracy, parafii, studiów itd. niech będzie nas jak najwięcej!

Czy mogę przyjść po prostu posłuchać prawykonania?

Tak, oczywiście! Nikogo nie będziemy zmuszać do czynnego udziału. Można najzwyczajniej przyjść i posłuchać koncertu.

Page 1 of 2

Powered by WordPress & Theme by Anders Norén